Collection 05.02.03. - 05.02.03. Gemeente Elderen 1972-1976

Inventaris gemeente Elderen 1 Inventaris gemeente Elderen 1 (1) Inventaris gemeente Elderen 1 (2) Inventaris gemeente Elderen 1 (3) Inventaris gemeente Elderen 1 (4) Inventaris gemeente Elderen 1 (5) Inventaris gemeente Elderen 1 (6) Inventaris gemeente Elderen 1 (7) Inventaris gemeente Elderen 1 (8) Inventaris gemeente Elderen 1 (9)
Résultats 1 à 10 sur 25 Afficher tout

Zone d'identification

Cote

BE SAT 05.02.-05.02.03.

Titre

05.02.03. Gemeente Elderen 1972-1976

Date(s)

  • 1950-1978 (Production)

Niveau de description

Collection

Étendue matérielle et support

206 inventarisnummers

Zone du contexte

Nom du producteur

Histoire administrative

Histoire archivistique

De fusiegemeente Elderen omvatte tussen in 1972-1976 Ketsingen, ’s-Herenelderen, Genoelselderen en Membruggen.

Source immédiate d'acquisition ou de transfert

Zone du contenu et de la structure

Portée et contenu

Évaluation, élimination et calendrier de conservation

Accroissements

Mode de classement

Voor het opmaken van de inventaris werd uitgegaan van het volgende schema om zoveel mogelijk aansluiting te bieden op het systeem zoals vermeld in de richtlijnen betreffende ordening en selectie, uitgevaardigd door het Algemeen Rijksarchief, en toegepast op het archief van de stad Tongeren voor de periode 1972-20… :

00 Algemeen
01 Bestuur
02 Organisatie en personeel
03 Beheer van het patrimonium
04 Financiën
05 Burgerlijke stand
06 Bevolking
07 Verkiezingen
08 Militaire zaken en oorlogen
09 Openbare orde en veiligheid
10 Milieubeheer
11 Openbare werken, openbare nutsvoorzieningen, ruimtelijke ordening en stedenbouw
12 Onderwijs
13 Cultuur, sport en recreatie
14 Lokale economie
15 Sociale voorzieningen en arbeidsreglementering
16 Voogdij over het OCMW en rechtsvoorgangers
17 Betrekkingen met de erkende erediensten

We hebben gekozen voor de methode om een uniforme toegang te kunnen aanbieden voor de archieven van de deelgemeenten en ook om eventuele aanpassingen en toevoegingen te vergemakkelijken.
Afhankelijk van het soort document is gekozen voor een chronologische vermelding (aankopen, vergaderingen, …) of een alfabetische vermelding (bouwvergunningen, pensioenen, …).

Zone des conditions d'accès et d'utilisation

Conditions d’accès

vrij te raadplegen, behalve stukken van persoonlijke aard zoals personeelsdossiers, veroordelingen, etc. Deze kunnen enkel geraadpleegd worden na toestemming van de archivaris en met gemotiveerde reden

Conditions de reproduction

vrij te reproduceren, enkel fotografische reproductie

Langue des documents

  • néerlandais

Écriture des documents

Notes de langue et graphie

Caractéristiques matérielle et contraintes techniques

Instruments de recherche

Zone des sources complémentaires

Existence et lieu de conservation des originaux

Existence et lieu de conservation des copies

Unités de description associées

Descriptions associées

Zone des notes

Identifiant(s) alternatif(s)

Mots-clés

Mots-clés - Sujets

Mots-clés - Noms

Mots-clés - Genre

Zone du contrôle de la description

Identifiant de la description

Identifiant du service d'archives

Règles et/ou conventions utilisées

Statut

Niveau de détail

Dates de production, de révision, de suppression

Langue(s)

Écriture(s)

Sources

Zone des entrées

Sujets associés

Personnes et organismes associés

Genres associés